Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Friday, October 29, 2010

Sapa suka eskem malaysia????



hehehehe...sukati je kan buh nama eskem malaysia...negara lain tak de ke jual eskem ni? sape yg selalu keluar negara tuh melancong sana sini ada jumpa dok org jual eskem ni kat negara dorang? ha cik ikin...kat jepun ada dok jual eskem nih? kompom takdok kan.huhuhuhu

budak sekolah duk serbu makcik penjual eskem malaysia

ofis ibu depan sekolah...so tetiap hari duk tengok budak2 lepas keluar je pagar sekolah dorang akan serbu kat makcik2 tepi pagar sekolah tu jual eskem malaysia nih.....sampai tak nampak makcik yg tukang jual tuh...berebut2...kadang2 ibu pun oergi beli jugak...ya la tengah2 hari pekena eskem malaysia ni memang syok lah....dah la ada macam2 perisa...sirap, bandung, jagung, bubur kacang..macam2 lah....kalu tengah panas terik tuh bagi lah apa perisa pun syok woooo....


satu tak cukup...dua batang sekali beli tuh

tengok budak tuh siap dua batang sekali beli tuh....jangan risau makcik yang jual tuh siap bawak gunting siap2 untuk bukak plastik eskem tuh so tak payah la risau takut eskem tuh terpecik time geget2 nak bukak tuh....eskem ni memang hilang dahaga weh kalu makan time cuaca panas2....kalu eskem moden2 tuh makin dahaga adalah...manis lekat kat tekak nih....kena minum air kosong pulak lepas makan....

 
ada ke org tak kenal eskem malaysia ni???? pegi tukar ic skang!!! hehehehe

with love,

2 comments:

cKyN WaN said...

hahahahahahaha nama nye eskem malaysia ke? tak pernah tahu pon!

air pong ade la sini haha

AMIEROZIANA said...

agaknya air pong tu memang asal dari jepun kut hehehe...sini memang panggil eskem malaysia la..try google eskem malaysia bersepah kaur gambar