Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Monday, October 11, 2010

Joget2 sampai pecah mulut



 budak lasak...joget2 sampai pecah mulut

tu la pantang dengar muzik jer mula la joget2 pusing2 lagi.....ntah macamana dia joget2 boleh terjatuh pastu bibir terkena gigi terus terkoyak bibir......seram gila ibu time kejadian tuh dah la malam papa pulak tak balik...ibu memang dah cuak dah tengok mulut dia keluar banyak darah...takut jer gigi dia patah ke apa...rupanya bibir dia terkoyak sikit.....nasib ibu teringat nak tuam dengan ais...lepas tuam tuh darah berenti...

 eeee kesinnya anak ibu...

sedih gila tengok anas kena camtuh...padahal dia duk kat sebelah ibu jer.....sekelip mata jer tengok dia dh jatuh dah....nasib malam tuh dia boleh tidur....ibu letak ubat gamat....nak bawak gi klinik pun dh malam klinik pun dah tutup dah....tengok dia tidur elok jer so ibu lega la sikit....dalam lega2 pun macam2 duk pk nih...risau gila...kesian anak ibu nih macam2 hal kan...

 mana mulut sakit tunjuk ibu sayang....air liur meleleh tak boleh tahan tuh

esoknya (sabtu) ibu bawak jugak anas pegi klinik...takutlah jadi apa2 kat mulut dia tu...takut kena jangkitan kuman je kat tempat luka tuh...macam2 yg ibu bayangkan...tak boleh jadi nih.....so jumpa doc, doc cakap tak payah jahit...doc bagi ubat surut bengkak, tahan sakit, antibiotic ngan ubat sapu....nasib anas boleh minum susu lagi...

sibuk nak ambik phone ibu....
ni semua gambar hari ahad....alhamdulillah dah boleh makan dah pun...tapi tengok kat tempat luka tuh cam seram lagi la....tapi dia haram nak bagi ibu tengok nak letak ubat pun bukan main payah.....kena kepit la kaki tangan dia......makan ubat pun camtu...tapi kalu ngan doc tuh elok jer......sakit2 cam tu pun buka reti duk diam still nak lari2 lagi tuh.....ibu yang risau takut jatuh kan terkena bibir yang sakit tu kan...tambah lagi sakit...budak bukan dorang tahu sakit pun.....

tak dapat phone ibu terus melalak.....
dah tak hensem dah anak ibu nih......risau la kan nanti mulut dia jadi kekal camtu camne ek.....nak tuam bukan dia baginya....susah betul la budak nih...ibu nak tengok pun tak bagi...nnt kalu dah baik mulut dia jadi cam sediakala la kut kan.....

peel baru...sikit2 mengamuk...sikit2 mengamuk...poning ibu weh
with love,

2 comments:

cKyN WaN said...

alahai ciannye anas ni! amek gambar2 depan2 cmtu dah mcm poksa pulok haha

AMIEROZIANA said...

muko dio ko? hehhe tu la panik gila kak masa dia kena tuh....