Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!
Showing posts with label airiel. Show all posts
Showing posts with label airiel. Show all posts

Thursday, July 7, 2011

Sorry Airiel Mak Long Lupa...




Happy belated birthday to my beloved nephew...Muhammad Airiel-01.07.2011 airiel dah dua tahun dah...hari tu mak long ada call mama airiel tapi dia tak angkat la....nnt maklong beli hadiah ya...

airiel ni 1st cousin anas belah ibu.....beza kamu ngan airiel 6 bulan je...dah lama tak tengok anak buah mak long ni...skang dia kat kampung sebab abah dia dh tukar kerja kat kuantan...sementara ni airiel ngan mama duk kampung dulu rumah tokki sementara dapat rumah sewa...suka lah mokcek anak buah ada kat rumah tuh...

dah sama besar dah kamu dengan airiel...airiel kuat makan...senang semua dia bedal...tu la dia cepat besar...

Selamat Hari JAdi Airiel sayang...semoga airiel jadi anak yang baik buat mama dan abah...mak long sayang airiel...mwah!


with love,

Wednesday, April 6, 2011

Budak mata bulat




cik ikin, airiel, pok yoe

with abah

baru bangun tido

ni la the only nephew ibu aka anas punya cousin...mata sangat bulat dan sangat comel...geram je tengok kan????

with love,

nak ikut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



ni hari tokki nak balik tuh....2 malam jer dorang kat rumah kita nas...ibu suruh tinggal lagi satu malam tapi tokki nak balik jugak sebab dorang kan sekolah...hari ahad tu pun dah kira ponteng sehari...tokki pulak ada kerja nak kena settlekan kat kampung...so tak boleh stay lama2 kat rumah kita...

susah woo nak ambik gambar budak dua orang nih....tak reti nak duk diam lansung...sorang ready sorang lari cam tuh lah...tengah melasak...tengok dah besar airiel dah pada anas....beza dorang ni 6 bulan...anas lagi tua tapi airiel lagi besar camne tuh???? airiel suka makan semua suap dia nganga jer....

anas nak ikut tokki...hahaha...tak puas agaknya main ngan pakcik2 dia tuh...bukan main suka lagi time ada orang kat rumah....seronok sangat2 dia...time dorang nak balik mula la dia nak ikut...tu puas ibu nak ambik dia taknak....ko ingat terengganu tu dekat ke nas ibu boleh balik ambik ko??? nnt kalu kamu ikut...kamu tak apa2 tapi ibu yang melalak rindu kat kamu huhuhu tak sanggup nas ibu nak pisah ngan kamu....

ha ni pun sorang nk ikut jugak...dua2 dah naik kereta tokki dah...huhuhu


tokki pun tak puas main ngan anas kan....tapi tak boleh duk lama2, kalu datang time cuti sekolah takpe boleh duk lelama...

kesudahannya

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

dua2 melalak nak ikut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

with love,

Tuesday, September 21, 2010

Seronok bila adik beradik datang rumah





mula2 hari sabtu 04.09.10 cik ikin singgah rumah...sebelum balik kampung cik ikin singgah dulu jumpa anas..lepas rindu kan dh setahun tak jumpa...last jumpa masa cik ikin balik tahun lepas...dh setahun la lebih kurang tak jumpa.....dulu anas kecik lagi skang dh boleh jalan berlari dah.....

anas ngan cik ikin

hari rabu sebelum raya tuh cekngoh sekeluarga singgah
OTW nak balik kedah...singgah tidur semalam dulu
anas sonok la main ngan baby airiel

 cekngoh baju putih tuh...

 
 airiel anak cik ngoh

pastu hari sabtu pulak pok joe pulak singgah dari kampung nak balik melaka
pok joe belajar kat melaka
sonok la anas bila ada org datang rumah melayan dia tuh

 ni gambar pok joe yang snap nih...tapi anas pakai sendiri tudung tu pok joe kata
pok joe ngan anas

pastu hari rabu (15.09.2010) cik ikin pulak singgah lagi dari kampung nak balik jepun pulak
tidur semalam dulu sebab flight hari khamis malam tuh

cubaan anas buat peace

ibu lagi la seronok kalu adik2 nak datang rumah
kalu dapat berkumpul semua kan best
bila la adik2 ibu leh datang sekali kumpul semua rumah kita kan nas....
tunggu tahun depan lah bila cik ikin habis belajar
kita plan gi bercuti sama2 mesti best nih......

with love,

Thursday, November 19, 2009

Makin hensem la........



:: dulu dan sekarang ::

ni la the only one anak buah ibu.....cute kan baby airiel makin besar maklong tengok dah makin hensem la....ya la tengok la maklong dia pulok kan hehehehe nak jugak tu up diri sendiri (anas sila jangan warisi tabiat ni ya)...tapi anas pun cute cam ibu jugak kan..kan..kan... (nak jugak)

rindu la kat airiel...bila nak jumpa ni?????datang la rumah anas.....


:: airiel with mama ngan abah ::

with love,

Friday, October 23, 2009

Pantai Bukit Keluang


ni 1st time bawak anas ke pantai, kelakar bila tengok muka anas geli geleman bila letak atas pasir tu......dia macam pelik jer....tak bergerak dia duk atas pasir tu bila tangan dia ambik pasir mula la dia wat muka geli dia tu...hahaha kelakar la anak ibu ni.......nasib baik dia tak bawak ke mulut pulak.......


cantik betul kan kat tepi pantai ni, rugi tak bawak baju spare kalu tak boleh mandi manda.....plan nak datang sekejap jer, kang malam nanti ada tahlil kat rumah arwah paklong, ni pun kitorang curi2 masa datang sini......ingat dulu pernah datang sini masa arwah ma ada lagi datng piknik kat dalam gua......
bukit keluang ni ada gua kat tepi pantai, dalam gambar yang anas ngan papa tu kat belakang tu ada gua2 so kalu piknik2 tak panas la sebab gua2 tu mengadap laut.....best sangat, pastu ada tangga2 memang syok la.....dulu masa sekolah pun pernah datang sini...pantai bukit keluang ni kat besut lebih kurang sejam la jugak dari rumah tokki......


kat pantai ni gak ada taman permainan kanak2, anas bukan main suka lagi mokcek bawak main2 kat sini, baby airiel kecik lagi so tak boleh joint la.....ada gelongsor, mokcek bawak anas main gelongsor..........


kat dalam keter ada toto jer, tikar takder so toto pun toto lah......lagi best kan....airiel boleh golek2 kat atas toto ni, lagi pun pasir kat sini bersih......bestnya kalu boleh stay lama kan...tenang jer duk kat sini....nanti balik kampung lagi skali kena datang balik ni kan pa, nak datang mandi2 pulak......nanti bulan 3 kalu jadi balik kampung kita gi sana.......


tengok happy jer airiel ngan anas tu.....dah nak sama besar dah ibu tengok..ntah2 nanti jumpa lagi sekali adik dah besar dari abang, airiel cam rangka besar...tangan dia keras jer....

6 of us

anas la paling happy, alangkan dia tak boleh berjalan lagi, kalu tak jenuh la mengejar dia lari sana sini kan.....ni pun nak dokong pun dah susah lansung tak duduk diam..pusing sana pusing sini....lagak dah cam orang besar dah......

sekali sekala beriadah cam ni best sangat, hilang tension....lagipun kat selangor mana nak cari pantai yang boleh mandi manda camni, air dah macam air teh beng doh, nak mandi camner......nak masukkan kaki oun tak lalu....bukan nak kutuk tapi realiti, tak tahu la naper boleh jadi cam tu ek......
Alhamdulillah pantai2 kat terengganu still bersih lagi..........

anas siap mandi lagi....air kat sini sangat la clear boleh nampak la pasir ngan ikan2 .. ya ker ada ikan pa....anas tak nak naik nak main air, bila ombak datang jer dia nak pegang buih2 tu....seronok tengok.....

bukan apa ibu mandikan dia sebab orang kata air laut ni bileh jadi ubat kulit, kulit anas kan sensitip kalu panas berpeluh mula la naik biji2 merah kena geget nyamuk pun dah boleh jadi kudis so kita cuba kasi try test menjadik tak kata orang ni kan....kalu menjadi Alhamdulillah.......semua kuasa Allah kan......


comel cenonet jer tapak kaki anas tu kat sebelah tapak kaki ibu ngan papa tu, tinggak jejak kat pantai bukit keluang sebelum balik......singgah bandar jerteh nak pekena mi celup tapi hampeh tersilap pilih kedai lansung tak sedap......masin macam lori garam terbalik jer........tak puas hati.....sekarang bandar jerteh dah banyak berubah so tak tau kemana dah kedai yanh selalu ibu lepak2 makan mi celup dolu2....
balik rumah dah malam, nak singgah rumah paklong anas ngan airiel dah tidur dah...so terus balik rumah....anas lansung tak sedar dah tidur kebabom sampai pagi....risau gak takut demam ke apa kan 1st time mandi laut......dah la belum setahun lagi kan...nasib baik tak apa2

with love,

Monday, August 24, 2009

Baby Airiel singgah rumah Anas

baby airiel ngan ibu
semalam baby airiel singgah rumah sebab cekngoh dah nak habis cuti bersalin, otw balik dari kg airiel singgah rumah anas dulu......

dah besar dah anak buah maklong ni ya....bulat matanya, memang kalah la mata anas mata anas kat sepet jer......

cucu tokki

anas ngan airiel dah nak sama besar dah ibu tengok, tu la anas taknak makan sangat nanti baby airiel dah boleh tumbuk2 anas tau...

cekngoh singgah kejap jer sebab esoknya ayahngoh dah kerja dah... tak sempat nak main lama2 ngan airiel kan.....

anas and airiel
otw balik johor singgah rumah toksu nura kat sri kembangan, ibu ngan anas ikut sekali sebab ibu kan cuti sebulan bulan puasa ni.......
duk rumah boring pulakkn so, kita bercuti rumah toksu la ek, papa hantar ibu pastu terus pergi kerja.........
oopss lupa nak cakap, mokcek pun ada datang sekali sebab sekarang kan cuti sekolah, so anas boleh la dera mokcek ya suh mokcek dokong lama2 ek........

muhammad airiel si mata bulat


with love,

Friday, July 24, 2009

anas, ibu, airiel, cikjang, ayah su, mokcek





anas, ibu, airiel, cikjang, ayah su
tengok muka anas muka tak puas hati nak benda yang gantung2 kat h/phone ibu



ibu, anas, airiel, ayah su lepak kat bilik ibu kat kampung


mok cek wat belon buih2 tu yang anas leka duk tengok tu



mokcek, anas, airiel, ayah su
with love,