Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Friday, December 17, 2010

Kurap Susu




 kesian kan??? macam2 dia lalui

ni masa anas umo dia empat lima bulan gitu...muka dia memang tak lalu la nak cium...tapi ibu tetap cium gomol2 anak ibu time tuh...tak tahu la kenapa muka dia naik merah2 camtuh...memang kesian sangat..klinik tu tak payah cakap lah habis klinik dah kitorang pergi....jumpa pakar la tapi tak jalan jugak...bubuh ubat baik sehari dua pastu naik balik merah2 camtuh.....

 kesian anak ibu tidur dalam kegatalan

ni kasi close up nampak jelas sikit kan...kesian dia gatal jer...tapi nasib la anas ni bukan jenis merengek2 dia gatal macam ni pun bila malam dia rileks jer tidur.....kesian sangat sampai rasa kulit dia tu menggerutu gitu...kat badan tak banyak sangat tapi kat muka lah banyak.....macam2 petua ibu buat letak tepung jagung la...tepung ubi lah macam2...siap ibu kena sindir lagi nak goreng buat cekodok ke letak tepung kan...tapi dah petua kata cam tu kan ibu ni nak anas baik ikut jer la....

 rm 6.50 sajo 

pastu last2 sekali ibu bawak gi sensei..ala kedai ubat cina tuh....ibu siap tunjukkan anas kat tuan kedai tuh...pastu dia suggestkan anas ubat ni...memang nama ubat tu kurap susu...gambar budak yag muka dia bintik2....alhamdulillah lepas tu merah2 kat muka tu terus hilang....ubat ni jugak boleh di letak kalu ada rashes kat bontot ke kat kangkang anak ke boleh letak...biasal malam letak esok dh nampak perubahan dia...lagi pun ubat ni tak beracun so selamat la untuk baby dan budak kecik

 terkini...dah gebu dah hehehehe

sampai sekarang anas dah tak kena dah merah2 gatal2 tuh...cuma kulit anas memang kulit yang manja dan sensitif la...dia tak boleh pakai sebarang mandian...kena yg khas untuk baby atau kanak2 jer kalu guna yang orang tua memang terus jadi bintik2 merah....kalu berpeluh pun cam tu mesti naik ruam kat leher dia...

so saper2 yg anak ada masalah ni boleh la gi cari ubat ni kat sensei...alah kedai ubat cina ni kan dah bersepah skang ni...cakap je nak ubat kurap susu...

with love,

No comments: