Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Friday, July 1, 2011

Entry untuk papa



Alhamdulillah...ibu tak tahu nak gambarkan macamana persaan ibu bila papa boleh balik duduk dengan kita.....start bulan July 2011 papa officially balik kerja kat Klang...ibu sangat2 teruja dan setiap hari ibu bagitahu kamu yang papa akan balik duduk dengan kita....

Alkisahnya...papa kena outstation sebelum kami berkahwin lagi....kami kahwin bulan Sept 2007 dan papa kena kerja outstation bulan May 2007 so start dari tu ibu ngan papa berjauhan...memang perit la pada mula2 tu...ibu hari2 telefon papa pastu nangis2 rasa susah sangat sebab masa papa ada ibu dilayan macam puteri hahahaha...so bila papa takde ibu rasa patah semua kaki tangan...tapi lama2 ibu dah biasa dah...

Mula2 dulu papa kerja kat Sabak Bernam...dan papa hanya boleh balik dua minggu sekali so, time papa tak balik memang ibu akan pergi sana...merasalah setiap dua minggu naik bas pergi jumpa suami tercinta kan....ibu ulang alik sampailah usia kamu dalam 7 ke 8 bulan macam tu dalam perut ibu...gigihkan sebab nak jumpa papa punya pasal....

After kamu lahir...papa kena transfer pulak ke Senawang, Negeri Sembilan...adanya kamu taklah ibu kebosanan duduk dirumah...ibu dah ada teman...masa papa kerja kat Senawang ibu memang tak pernah pergi dah so, dua minggu sekali baru kita boleh jumpa papa...walaupun berjauhan tapi setiap kali papa balik papa tetap menjalankan tanggungjawab dia terhadap kamu...papa yang bangun buatkan susu kamu, papa yang tukarkan lampin kamu dan ibu tengok papa tidak sedikit pun kekok melayan kamu...dalam masa dua hari tu lah sepenuh masa papa tumpukan pada kita...sehinggakan walalupun berjauhan sedikit pun kasih sayang papa tidak berkurangan...

dan selepas ini ibu dan papa akan sama-sam menjaga kamu....dan papa akan dapat mengikuti perkembangan kamu depan matanya...dan semestinya kamu mesti akan jeles hehehehe...dan ibu akan lebih bangga kerana ibu menjadi rebutan dua orang hero ibu heheheh tapi ingat pesan papa...papa dulu yang sayang ibu tau....hehehehehe

Rasa berdebar2 pulak untuk hidup bersama....debaran terasa seperti baru menjadi Raja Sehari pulak...hehehehe...papa, ibu harap nanti papa akan sabar menghadapi kerenah kami...dan tentunya akan ada konflik dan akan ambil masa untuk kami sesuaikan diri hidup bersama setiap hari...semoga Allah sentiasa memberikan syurga dalam rumah kita....

dan kamu anas...mesti kamu akan lebih seronok kerana kamu sudah ada teman untuk kamu bermain bola...bermain kereta kontrol...bermain lawan2 dan macam2 lagi....ibu tahu kamu pasti sangat2 gembira tetiba ibu sebak dan selepas ini kamu mesti tidak lagi tertanya2 kenapa orang lain ada papa setiap hari tapi kamu tidak ada kan....air mata ibu dah mengalir la...

ok2...papa..welcome back my dear...inilah saat dan masa yang ibu tunggu2 selama ini...Alhamdulillah Allah dah makbulkan Doa ibu..dan setiap yang terrencana ada ke perkataan ni untuk kita Allah tahu hikmah dan kebaikan untuk kita...ibu redha dengan setiap takdirNya...

ps: anas..are you ready to be a big brother???????? hahahahaha

with love,

2 comments:

*azni* said...

wow..dah tercapai hasrat ibu untuk bersam2 dgn papa kamu anas..anty jgk la masih lagi berjauhan dgn suami..huhu...

amieroziana said...

Azni...takpe sabar2 nnt tibalah masa azni pulak....tapi ada manisnya berjauhan kan??? hanya kita2 je yg tahu hehehehe