Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Friday, January 21, 2011

Sedut hidung



lepas kena sumbat bontot kena sedut hidung pulak.....

Alhamdulillah, balik kerja hari rabu tuh ibu tengok anas dah tak demam dah....batuk2 pun dah kurang dah...cuma hingus jer ada lgi sikit....kahak degil pun ada jugak

rasa kalu orang ada anak mesti kenal menatang ni kan??? ke ada yg tak kenal??? ni alat nak sedut hingus ok...ni adalah salah satu barang yang wajib dibeli kalu ada ibu2 yg tengah mengandung tengah baca nih...penting nih...budak kecik manalah tahu nak "seh" (bahasa terengganu) buang hingus dia kan, kalu dorang selsema mesti hingus tu terkumpul je dalam hidung...kesian dorang nak bernafas pun susah...nak tidur pun susah...
ada orang dia pakai sedut je hidung anak dia ngan mulut....tapi ibu tak lalu tergamak wooo...biar lah anak sendiri pun...kan termuntah pulak dalam hidung anak tuh....lgpun mulut kita bukan 100% bebas kuman kan..so, masa ngandungkan anas lagi benda alah ni ibu dah beli dah....senang lah...kalu dia selsema kita kasi sedut jer hingus dia tuh...
tak sakit ke??? mesti ada yg tanya kan?? tak sakit pun dia macam plastik silicon lembut gitu...memang tak sakitlah...anas dah biasa guna kalu dia tersumbat hidung...stok hingus pekat yg hijau tuh...memang dia tadah jer hidung dia...sekali sedut ambik ko...hijau keluar...pastu baru lah dia rasa lega sikit....nak tidur pun tak jadi no hal...kalau tak seksa woo nak bernafas kalu selsema kan...nak guna pun senang jer...picit...sumbat dalam hidung-pastu lepas...nnt srrrooottt bunyi hingus tu masuk dalam lubang tu...fuhhh!!! lega!!!!!

with love,

1 comment:

*azni* said...

semoga cepat sembuh anas...