Dedikasi

Anas sayang, blog ni ibu dedikasikan untuk anak ibu sayang, segala suka duka anas bersama ibu ngan papa ada tercatat disini, IsyaAllah ibu akan teruskan catatan ini sampai bila2....selain itu blog ini juga untuk papa mengikuti perkembangan ibu ngan anas...anas sayang.....we love you so much muah!! muah!!

Friday, September 9, 2011

Sebelum raya



dua menantu kena bakar lemang....

papa memang dari sini lagi bila tahu tokki nak buat lemang dia cakap nak ikut tokki gi cari buluh...maklumlah anak bandar la katakan...manalah tahu macamana nak cari buluh lemang kan...biasa tunjuk jer lemang yang orang jual....ibu pun tak pernah ikut tokki gi cari buluh lemang hahaha...

bakar lemang ni ingat senang ke....so bila dah rasa tu baru tahu camana kan...so jangan la duk bebel2 bila oang jual lemang mahal...nak tahu camana susahnya sila buat sendiri ya...api  nak kena jaga pastu kena selalu pusing2 nnti kan sebelah masak sebelah tak masak...panas tu toksah citer la...kata api kan....

ni budak banyak tanya...semua benda dia nak tanya...ni apa?...ni apa...nak gelak bila anas mengamuk dia tanya sakit apa?...comel je kan bila budak umo dua tahun ni tengah belajar bercakap...

tokki memang tinggalkan je lemang ni kat dua menantu dia ni...dah la dua2 orang tu bari 1st experience buat lemang...hasilnya memang ada yang keras dan ada jugaklah yang ok...tapi yang penting memang licinlah lemang tuh....tahniah pa hahaha nnt balik johor kita pakat wat lemang nak??? pa kan dah ada pengalaman

bayangkan dah la still puasakan pastu duk main ngan api pulak tuh...memang betul2 mencabar la kan...pastu tengok p ulak dua orang budak kecik anas ngan airiel minum air bandung...fuhhhh memang betul2 mancabar keimanan betul kan....tengok batang buluh tu pun dah terliur belum lagi tengok isinya tuh....sabar...sabar...dugaan sungguh....


tapi benda2 macam ni lah boleh rasa suasana nak sambut raya tuh...memenag orang kata apa nak susah2 buat...beli je senang tak panas semua kan...tapi kita takkan rasa suasana nak sambut raya tu kalu semua benda kita beli....dan aktiviti ni jugak boleh mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan....tak gitu...

with love,

1 comment:

Cik Rose Cute said...

mesti seronok bakar lemang....